به‌ هر‌ حال

این هم از هجدهمین پاییز

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۱ ب.ظ

شهریور 94 رو به اتمام است. درواقع تابستان 94 دارد نفس های آخرش را میکشد. این واقعیت وقتی اذیت کننده میشود که بدانیم این تمام شدن، تمام شدنی است که هیچ بازگشتی ندارد. معمولاً ما از گذشتن های زندگی مان نمیرنجیم. صبح ها بی توجه به همه چیز از روی تخت بلند میشویم و به کارهایمان میرسیم. بدون هیچ فکری پول راننده تاکسی را میدهیم و با عجله به سمت محل کارمان حرکت میکنیم. این ها جزء جدا ناشدنی زندگیمان شده اند و شاید طبیعی باشد که انجام آنها را به ضمیر ناخودآگاهمان سپرده باشیم. ولی اوضاع همیشه به همین سادگی نیست. معمولاً آخرین بارها ناراحت کننده اند حتی اگر عملاً تاثیر خاصی در زندگی ما نداشته باشند. مثلا اگر قرار باشد تخت تازه ای خریداری کنیم قطعاً روز آخر به سادگی روزهای قبل از روی تخت قدیمی بلند نمیشویم. چون بهرحال فردا صبح دیگر آن تخت همیشگی سر جایش نخواهد بود. و یا این ناراحتی ممکن است در حد یک اندوه کوچک باشد وقتی میفهمیم راننده تاکسی ای که بعضی صبح ها اتفاقی با او به سر کار میرفتیم فوت کرده و دیگر قرار نیست او را ببینیم. ما شب ها قبل از خواب به سادگی مسوک میزنیم و به تخت خواب میرویم. چون میدانیم فردا و پس فردا و هفته ی بعد هم آن مسواک همان جاست. ولی آخرین باری که قرار است از آن استفاده کنیم قضیه فرق میکند. احتمالاً منظورم را متوجه شده اید. تابستان 94 رو به اتمام است. بعد از آن شما ممکن است سالهای طولانی عمر کنید؛ ممکن است ده ها تابستان دیگر را در زندگیتان ببینید. ولی بخش غم انگیز ماجرا آنجاست که هیچ کدام از آن ده ها تابستان آینده، تابستان 1394 نخواهد بود. من، شما و هیچ فرد دیگری قرار نیست هیچوقت در زندگیمان بار دیگر 31 شهریور 1394 را تجربه کنیم. هر ثانیه که میگذرد گذشتنی برای همیشه است که هرگز تکرار نخواهد شد. 

اگر دنبال کننده ی قدیمی این وبلاگ باشید میدانید که پاییز فصل مورد علاقه ی من است. خودم هم نمیدانم چرا. شاید چون عاشق ابر و باران هستم. یا برعکس، شاید چون از آفتاب و گرما متنفرم! حال این دوست داشتن به هر دلیلی که باشد باعث میشود پایان تابستان برایم ناراحت کننده نباشد. ولی این چند روز که نتایج دانشگاه ها آمده و میدانم که با اتمام تابستان باید برای اولین بار از خانواده ام دور شوم، لحظه هایی که در حال گذشتن هستند برایم معنای تازه ای پیدا کرده اند. لحظه هایی که پیش از آن هرگز قدر آنها را نمیدانستم. متوجه شده ام که همین لحظه هایی که در آنها تنها به فکر رسیدن به هدف نهایی هستیم و همیشه بی اعتنا از کنارشان میگذریم، همان لحظه هایی هستند که هیچوقت دیده نمیشوند ولی در آینده حسرتشان را میخوریم. به عنوان یک مثال ساده؛ باورش برای خودم هم سخت است، ولی چند ساعت پیش که اتفاقی از جلوی دبیرستان محل تحصیلم رد شدم متوجه شدم که هیچ تصویری از لحظه ی ورودم به مدرسه در ذهن ندارم. منظورم اولین ورود نیست، هر ورودی! چهار سال در آن مدرسه درس خواندم ولی هر روز انقدر فقط در فکر رسیدن به کلاس ها بودم که خاطره ای از خود مسیر ثبت نکردم. خودم را که جای خواننده ی این نوشته میگذارم این موضوع به نظرم بی اهمیت می آید، ولی باور کنید حسرتی که برای لحظات به ظاهر بی اهمیت گذشته میخوریم واقعاً آزار دهنده است.

درهرحال پاییز 94 بارانی بلندش را تن کرده و آماده است تا قدم زنان صدای خش خش برگ های کوچه ها را در بیاورد. این جمله احساسی نیست؛ واقعاً پاییز یک مرد 30 ساله است که تمام سه ماهِ خودش را در کوچه ها قدم میزند و هنرمندانه، توازن پاییزی دوست داشتنی و آشنای ما را برقرار میکند. باور کنید! 

• یک سال قبل در چنین روزی: نوشتن پست برای پاییز خیلی کار لوس و بی مزه ایه

Fall 94

۲ ۰
۱۰ دیدگاه
| اشتراک‌گذاری‌: به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

این مطلب با برچسب‌های, Autumn, Fall, پاییز, پاییز 94 در تاریخ سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۱ ب.ظ، توسط سُر. واو. شین منتشر شده است.
  • فاطیما کیان

    ۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۹ وب سایت

    پاییزتون مبارک 

    پر از حس های خوب و لحظه های خوش و حال و هوای خوب باشین در این فصل زیبای سی ساله :)

  • سُر. واو. شین

    ۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۶:۳۳

    ممنون. به شما هم تبریک :)

  • تنها همدم ماه

    ۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۵ وب سایت

    سلام
    آقای دکتر ؟
    خوبید ؟
    پاییز همیشه مهرش به دل خیلی ها میشینه درست مثل ادمای مهربون  .
    "ولی باور کنید حسرتی که برای لحظات به ظاهر بی اهمیت گذشته میخوریم واقعاً آزار دهنده است."
    یعنی با خوندن این جمله داغون شدم ! بشدت با این قسمت همدردی میکنم !
    پاییزتون سرد و بارونی ، دلتون گرم و آفتابی ;)

  • سُر. واو. شین

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۹

    سلام، ممنون :)


    پاییز عالیه همیشه!

    آرزوی قشنگی بود. دل شما هم گرم و آفتابی :D

  • فاطمه .ح

    ۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۴ وب سایت

    مرد پاییزی سی ساله، ایده ی جالبی بود.
    امروز، 1 مهر !!

  • سُر. واو. شین

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۶

    :)

  • آقای سر به هوا ...

    ۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۴ وب سایت

    مثل آخرین باری که دست هاشو میگیری ...

  • سُر. واو. شین

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۶

    اینم مثال قابل توجهیه

  • Mahtaj .P

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۱ وب سایت

    منم جدیدا ب بارون علاقمند شدم! جایی ک هستمم همش بارونه :دی

    خب این نکته ای ک بهش اشاره کردی... تاحالا بهش فکر نکرده بودم! ینی ی جورایی شاید کامل بهش فکر نکرده بودم! برای همین الان ی حس بدی دارم :|
    31شهریور همیشه برای من غم انگیزه :|

  • سُر. واو. شین

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۱:۰۶

    در عوض من چند ماهه بارون ندیدم :|


    مهر مبارک بهرحال :D 

  • کآپرتینو

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۲:۴۲

    فصلی که هیچ جوره نمیشه روزهآشو .. تو دفترچه خآطرآت جآ دآد!

    ای کآش دستگآهی بود که می شد باهاش،بوی پاییز و ضبط کرد!
    هر روزشو^-^.
    اول مهر .. مثلا.

  • سُر. واو. شین

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۲:۵۵

    هوم :)

  • آیدین

    ۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۳:۳۱

    پست های تابستونت اونا بودن . دیگه ببین پست ها پاییزت قراره چی باشن :| من همون تمرکزم رو میزارم رو کامنتها عزیزم واقعا نظری ندارم در مورد مطالبی که میزاری :| 


    فاطمه دات ح بابا عکستو عوض کن چیه گذاشتی :| 

    کاپرتینو تو با کوپرتینو نسبتی داری ؟؟  فن اپل که نیستی ؟ :| 

    تنها همدم ماه هم که مشخصه اهداف پلیدی در سر داره اصن با این لفظی که اومده :| آقای دکتر :| 

    سروش بمیر تو با این پست هات :| 


    سروش :| 

    بمیر :| 

    بمیر سروش :| 

  • سُر. واو. شین

    ۰۳ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۲

    خونسردیتو حفظ کن عزیزم بیا بغلم :))))

  • Rose

    ۰۳ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۰

    برای من نه بهار نه تابستان نه پاییز و نه زمستان  فرقی  نمیکند، چون او که باید باشد نیست. و البته به طور یقین یعنی امیدوارم به طور یقین تا یکی دوسال دیگه اون که باید باشد هست، و شما هم یقین بدان روزی میرسه که فصلها ماهها روزها و ساعت ها برات بی معنی میشه.روزی رو میگم که اون که باید باشه هست :) 

  • سُر. واو. شین

    ۰۳ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۳

    همیشه کسایی که باید باشن و نیستن هستن. مهم اینه که چجوری یکاری کنیم که تو نبودنشون زمان بی معنی نباشه :)

  • Rose

    ۰۳ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۳

    پس هنوز ادمایی که هیچ جوره بدون اونا نمیشه سر کرد و تو زندگیت نداشتی. امیدوارم یکی از اونا تو زندگیت پیدا بشه :)

  • سُر. واو. شین

    ۰۳ مهر ۹۴ ، ۰۲:۴۲

    حس میکنم عقایدمون به هم شبیهه فقط از زاویه های متفاوتی به قضیه نگاه میکنیم.

  • نرگس ...

    ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۶:۳۰ وب سایت

    ای بابا! همش میخوام خواننده ی خاموش باشم نمیشه که!!
    خب الان یک ماهه از پست جدید خبری نیس..

  • سُر. واو. شین

    ۱۴ آبان ۹۴ ، ۰۱:۳۴

    واقعاً درسا انقد سنگینن وقت نمیکنم. چند تا پستم تا نصف نوشتم ولی وقت نداشتم کامل کنم پاکشون کردم. ایشالله مینویسم به زودی.


    مرسی که میخونین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">