به‌ هر‌ حال

چالش کتابخوانی 1395 / گام دوم

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵ ب.ظ

Book1395 - 2

مقدمه چینی که نمیخواد. فاضل نظری وقتی کتاب بده و تو هم تو چالش کتابخوانی‌ای شرکت کرده باشی که یکی از موضوعاتش خوندن کتاب شعر باشه پر واضح است  که انتخابت واسه چالش چیه!

یحتمل میدونین ولی باز میگم که فاضل نظری شاعر خیلی خوبیه که شعر کلاسیک میگه و هرچند با حضورش تو ائتلاف اصولگرایان انتخابات قبلی شورای شهر تهران اصلاً حال نکردم ولی بهرحال از معدود افرادیه که درحال حاضر واقعاً شعر میگه نه مشتقات ک دار شعر رو! تا الآن پنج تا کتاب نوشته: گریه‌های امپراتور، اقلیت، آن‌ها، ضد و کتاب. که سه تای اول تحت عنوان سه‌گانه‌ تو یه کاور منتشر میشدن و بعد از نمایشگاه امسال که "کتاب" هم منتشر شد، ضد و کتاب هم رفتن تو کاور و تبدیل شد به پنج دفتر فاضل نظری. 

برای خرید مجموعه اشعارش از سایت انتشارات سوره‌ی مهر میتونین از این صفحه اقدام کنین. البته قیمت فروش برای پنج تا کتاب 80-90 صفحه‌ای خیلی زیاده ولی خب وضع اسفبار انتشارات تو ایران همینجوریه و ما هم دستمون به سنگه! چاره‌ای نیست. در عوض این اطمینان رو بهتون میدم که خصوصاً بخاطر طراحی زیبای کتابا هیچوقت نسخه‌ی PDF نمیتونه حس و حال اصلی خوندنشون رو منتقل کنه!

هرچه آیینه به توصیف تو جان کند، نشد

آه! تصویر تو هرگز به تو مانند نشد

گفتم از قصه‌ی زلفت گرهی باز کنم

به پریشانی گیسوی تو سوگند نشد

خاطرات تو و دنیای مرا سوزاندند

تا فراموش شود یاد تو هرچند نشد

من دهان باز نکردم که نرنجی از من

مثل زخمی که لبش باز به لبخند نشد

دوستان عاقبت از چاه نجاتم دادند

بلکه چون برده مرا هم بفروشند نشد

بر زمین افتاد شمشیرت ولی چون جنگ بود

بر تو میشد زخم‌ها زد، بر من اما ننگ بود

با خودم گفتم بگیرم دست یا جان تو را؟

اختلاف حرف دل با عقل صد فرسنگ بود

گرچه دستت را گرفتم باز هم قانع نشد

تا نبخشیدم تو را، دل همچنان دلتنگ بود

چون در آغوشت گرفتم خنجرت معلوم کرد

بر زمین افتادن شمشیر، خود نیرنگ بود

من پشیمان نیستم، اما نمیدانم هنوز

دل چرا در بازی نیرنگ‌ها یکرنگ بود

در دلم آیینه‌ای دارم که میگوید به آه

در جهان سنگدل‌ها کاش میشد سنگ بود

تعریف تو از عقل همان بود که باید

عقلی که نمیخواست سر عقل بیاید

یک عمر کشیدی نفس اما نکشیدی

آهی که از آیینه غباری بزداید

از گریه‌ی بر خویشتن و خنده‌ی دشمن

جانکاه‌تر، آهی‌ست که از دوست برآید

کوری که زمین خورد و منش دست گرفتم

در فکری چراغی‌ست که از من برباید

با آن که مرا از دل خود راند، بگویید

ملکی که در آن ظلم شود، دیر نپاید

  سال‌ها منتظر بودم که بتونم تو یه جمله از عبارت "پر واضح است" استفاده کنم. با تشکر از پدر و مادرم که مشوق من در این راه بودند :))

  یه عذرخواهی دیگه هم از عزیزانی میکنم که پیام دادن گفتن اسم کتاب قبلیه چی بود و اینا. شرمنده بهرحال، معذورم :D 

  قطعاً متوجه شدین و لازم نیست من بگم که دو بیت از شعر اولیه رو محسن چاوشی خونده!

  یه کتاب شعر دیگه هم که امسال خوندم خاطرات متروک از سیامک عباسی بود. کلاً من با شعر نو و اینا خیلی رابطه‌ی خوبی ندارم ولی بدک نبود. ارزش خوندن داره اگه خواستین.

  پست‌های من درباره‌ی این چالش رو میتونین از صفحه‌ی برچسب Book1395 # یا لینک کوتاه شده‌ی Bit.ly/Book1395 بخونین.

Ketab-FazelNazari

۱ ۰
۹ دیدگاه
| اشتراک‌گذاری‌: به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

این مطلب با برچسب‌های, Book Challenge 1395, Book1395, بازی وبلاگی, فاضل نظری, چالش وبلاگی, چالش کتابخوانی, چالش کتابخوانی 1395, کتاب, کتابخوانی در تاریخ شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵ ب.ظ، توسط سُر. واو. شین منتشر شده است.
  • book worm

    ۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۱۱ وب سایت

    از موردایی که توی این چالش اومده، من همه رو خوندم. فقط نمیتونم نویسنده ای پیدا کنم که اول اسم و فامیلش مثل من باشه :-\

  • سُر. واو. شین

    ۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۱۴

    خب اونایی که خوندی رو معرفی کن به مرور. 


    اون یکی رو خودمم نمیدونم چیکار باید بکنم :)) دردسره :|

  • نگین ...

    ۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۱۳ وب سایت

    مرسی چالش

    من که تصمیم گرفتم کتابی هایی رو بخونم نصفه مونده
    یا کتاب هایی که تازه خریدم و نخونده مونده !
    بین اینا همه نوع کتابی هست
    درسی غیر درسی همشهری داستان  و....

  • سُر. واو. شین

    ۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۱۵

    هوم اینم خوبه. هرکدوم به این چالشه میخورد رو میتونی معرفی کنی باز. خوب میشه. 

  • Ashk e Sard

    ۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۷ وب سایت

    چقدر دوست داشتم تو این چالش شرکت کنم اما چون عین موجودات غیر عادی یه کتاب پونصد ششصد صفحه ای رو تو یه روز میخونم و امسال کنکور دارم قدغن شده فعلا :دی :(

  • سُر. واو. شین

    ۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۹

    خب یکم خودتو کنترل کن کتاب هم بخون روزی یکم :)) بیس چهاری که درس نمیخوای بخونی.

  • نگار. س.

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۰۰:۰۵ وب سایت

    من اینو خریدم بخونم، همون روز یکی از دوستام داشت می گفت خیلی دوست داره فاضل نظری بخونه و چیزی ازش نخونده هنوز، منم که مهربون و خیرخواه - بخونین یه کم خر شدم :)) - و رفتم از سر کوچه یه روبان سبز خریدم کادوش کردم دادم بهش.

    حقیقتش از وقتی باکس پنج تایی شو دیدم اعصابم خورده، چون من اون سه تایی رو دارم و ضد رو هم نخریدم توی کتابخونه خوندم؛ احتمالاً اینم همین طوری تو کتابخونه بخونم که این دو تا کنار باکس سه تایی ش اعصابمو خورد نکنه :دی
    + فکر نکنم بتونین پیدا کنین، شخصاً حس می کنم اگه الان بخوام بگردم خیلی سخته کسی با اول اسم و فامیل خودم پیدا کنم. شاید اگه بگین بقیه بتونن توی کتابخونه هاشون نگاه کنن یا چیزی بشناسن :)

  • سُر. واو. شین

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۰۱:۳۰

    آره منم همین وضعو دارم تقریبا :)) اون سه تایی رو تو پک دارم و ضد و کتاب رو جدا. میخوام اینا رو بفروشم پک پنج تایی بگیرم :)))


    + واسه این خود جادی که پارسال چالشو برگزار کرده بود یه برنامه نوشته بود که پیدا کنه :))

  • بهار پاتریکیان D:

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۰۳:۰۱ وب سایت

    همه ی کتاب هاشُ  دارم ، ضد رو بیشتر میپسندم :)

    ولی خب کلا حرف نداره شعراش :-"

  • سُر. واو. شین

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۰۳:۰۷

    هوم خیلی خوبن!

  • نگار. س.

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۰:۱۷ وب سایت

    اینم راه حلی ـه :دی


    چه جالب :) من تازه با وب جادی آشنا شدم هنوز دارم کشفش می کنم :)

  • سُر. واو. شین

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۱۵

    خیلی انسان جالبیه :))

  • mahi siah

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۳:۰۸ وب سایت

    فاضل عشق است .تمام

  • سُر. واو. شین

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۱۴

    تمام ! :D 

  • Miss Avilet

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۴ وب سایت

    با این که اصلا از شخص فاضل نظری خوشم نمیاد ولی حقیقتاً معترفم شاعر عالی ایه. با این گزیده شعرایی هم که نوشتی، انگار مجبورم کتاب رو بخرم:/

  • سُر. واو. شین

    ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۶

    بله که مجبوری بخری :-"

  • محمد آذرکار

    ۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۵ وب سایت

    کلن فاضل نظریو دنبال میکنم ، البته تو انقلاب نه فضای مجازی!

    :D

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۸

    فضای مجازی هم مزه‌ی خودشو داره :D 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">