به‌ هر‌ حال

چالش کتابخوانی 1395 / گام اول

دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۴ ق.ظ

Book1395 - 1

[تصویر اصلی]

بدی رشته‌ی تحصیلی من و احتمالاً چند تا رشته‌ی دیگه اینه که اساساً از لحظه‌ای که توشون قبول شدی تا لحظه‌ای که یا خودت وا بدی و انصراف رو بر انعطاف ترجیح بدی، یا تمومش کنی و فارغ التحصیل بشی اساتید والامقام برای وقت نازنینت برنامه‌ریزی کردن و خیلی سخت یه وقتی پیدا میشه که بتونی به خواسته‌های خودت برسی. بعد یه دوستی که اسم نمیبرم میاد میگه من حال میکنم دانشجوهای پزشکی سختی میکشن. ای بابا! :| 

ولی باز با همه‌ی این اوصاف آقای Destiny  کور خونده و عمراً بتونه کاری کنه که من از این یه مورد برنامه‌ی زندگیم کنار بکشم. درواقع تو این مدت من تا دلتون بخواد کتاب درسی و مختصری هم کتاب غیر درسی -غیر مرتبط با موضوعای چالش- خوندم ولی فقط یه کتاب تونستم بخونم که با یکی از موضوعات چالش همخونی داشته باشه. این کتاب خیلی اتفاقی اواخر فروردین به دستم رسید ولی حدود دو سال پیش خیلی دنبال پیدا کردنش بودم و تقریباً بیخیالش شده بودم. همونطور که از عکس بالا مشخصه نویسنده‌ی کتاب ایرانی هست ولی خود کتاب تو ایران ممنوعه. خود کتاب که چه عرض کنم؛ فکر کردن بهش هم ممنوعه! :))

به همین مناسبت متاسفانه نمیتونم اسمش رو بگم. ولی کتاب جالبی بود و خیلی مسائل جالبی عنوان کرده بود و واقعاً در حد بسیار بالایی به فکر فرو برد منو. البته حجم کتاب حدود 900 صفحه بود و بیشتر از اونی بود که بتونم همه‌ی بخشاش رو با دقت بخونم. ولی تا حد راضی کننده‌‌ای خوندمش و اگه شرایط مناسب بود حتماً برای خوندن و فکر کردن معرفیش میکردم. 

امیدوارم تابستون بتونم چند تا کتابی که عقب افتادم رو جبران کنم و خودمو به برنامه برسونم. اگه کسی احیاناً طبق موضوعای این چالش کتابی خونده و خوشش اومده ممنون میشم معرفی کنه که لااقل مرحله‌ی انتخاب کتاب یکم ساده‌تر بشه برام!

  اشاره‌ی بسیار زیبا و متحیر کننده‌ (!) به رمان سرزمین اشباح از دارن شان. رمان خوناش میدونن کیه! :D 

  هنوز برای پیوستن به چالش دیر نشده. شروع به خوندن کنین و پیشرفتتون رو از طریق وبلاگتون -یا اگه ندارین تو همین وبلاگ- اطلاع بدین.

  جدی امتحاناتون تموم شده؟ خیلی نامردین :|

  پست‌های من درباره‌ی این چالش رو میتونین از صفحه‌ی هشتگ Book1395 # یا لینک کوتاه شده‌ی Bit.ly/Book1395 بخونین.

۳ ۰
۱۴ دیدگاه
| اشتراک‌گذاری‌: به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

این مطلب با برچسب‌های, Book Challenge 1395, Book1395, چالش وبلاگی, چالش کتابخوانی, چالش کتابخوانی 1395, کتاب ممنوعه, کتابخوانی در تاریخ دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۴ ق.ظ، توسط سُر. واو. شین منتشر شده است.
  • بهار پاتریکیان D:

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۳:۲۵ وب سایت

    چَشِم ، میپَیوَندیم :-"

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۳:۳۳

    به به :D 

  • ...

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۶:۵۷

    кнσѕнαм мιαd ^_^ мии мιкнαм

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۹

    شرکت کن حتما :D

  • تو کا

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۰:۳۰ وب سایت

    ع من این چالشو یادم رفته بود و اتفاقا دو تا از کتاب‌هایی که تا حالا خوندم شرایط‌های چالش رو داشته :)

    سر فرصت پست‌شو می‌ذارم:)

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۰

    چه خوب! 

    چشم انتظاریم :D

  • نگار. س.

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۱:۳۴ وب سایت

    از اینا که هفت تاش به خودتون بستگی داره، ولی در مورد بقیه ش، من شخصا از آمریکای لاتین صرفا کارهای گابریل گارسیا مارکز رو خوندم. اون توسط نویسنده ایرانی ترجمه شده باشد هم اولین چیزی که به ذهن می رسه ترجمه های آل احمده، ولی چون خیلی دوستش ندارم نجف دریابندری رو توصیه می کنم:) اون فقط شعر باشد هم جدیدا کتاب های حسین جنتی رو دیدم و خیلی دوست داشتم سبک شعرشو. امتحانش ضرری نداره. کلاسیک هم خودم خیلی وقته دلم میخواد جنایت و مکافات رو بخونم و هر دفعه به دلیلی نمی شه. خیلی ازش تعریف می کنن و واقعا به نظر شاهکار میاد. 

    خیلی حرف زدم، ولی خب انتظار هم نداشتین که چنین چیزی بخواین و بشه ساکت نشست:))))
    یاد آقای دستینی افتادم، دلم برای مجموعه تنگ شد یهو. شیش سال پیش بود خوندمش. هعی...
    راه نداره کتاب ه رو معرفی کنین؟:))

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۲

    خیلی ممنون واسه معرفی. حتماً چک میکنم و شاید همینا رو خوندم :D


    هوم، عجب دورانی بود خوندنشون. من دو سه بار هر ۱۲ جلدشو خوندم بچگیام :)) 

    معرفی نکنم امن تره :))

  • گمـــــــشده :)

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۲:۲۰ وب سایت

    اسم کتاب رو می نوشتین خب. فضولیم گل کرده اسمشو بدونم یا خصوصی بگین.
    :)

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۳

    نمیشد بنویسم واقعاً :)) 

    حالا شاید به کسایی ک خواستن خصوصی فرستادم. الان تصمیمم بر نگفتنه :D

  • Miss Avilet

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۲:۴۸ وب سایت

    من می‌خوام واسه اونی که «فقط شعر باشد» ، خسرو و شیرین نظامیو بخونم.

    درسته خیلی طولانیه ولی واقعا لذت‌بخشه پارسال یکمشو خونده بودم:))
    اونی که خوندی هم به جبر آقای دیستینی باید بگی شاید خواستم بخونمش:-″

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۴

    عجب اشتهایی :))


    چرا دیستینی؟ :-؟

  • م

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۸:۵۰

    بمیری سروش یعنی با حروف منقطع و اشاره به اسم نویسنده یا موضوع هم نمیتونستی بگی ؟ الان ما گوگل کنیم یه کتاب ۹۰۰ صفحه ای که سروش ۲ سال دنبالش بوده:| برو بمیر با این معرفی کتابت . یادم باشه خواستم انقلاب کنم روی تو حساب نکنم:) 

    من که تا الان دو تاشو خوندم بقیه هیچ ربطی به چالش نداشت این دو تا بود:
    ۱-از نویسنده ای که تا حالا کتابی ازش نخونده باشم: اگر شبی از شبهای زمستان مسافری (ایتالو کالوینو) خوشم اومد اما به کسانی که از رمان خوندن دنبال یه قصه هستن پیشنهاد نمیکنم. کتاب سبک متفاوتی داشت به قول خود کالوینو این کتاب از اشتیاق به خواندن زاده شده بود! 
    ۲- فیلمش رو دیده باشم: زن در ریگ روان از کوبو آبه. خب  برای انتخاب کتابی که فیلمش رو دیده باشیم دستمون خیلی بازه ولی من ترجیح دادم ژاپنی باشه اینو انتخاب کردم که ترجمه ش هم روی اعصاب بود. 

  • سُر. واو. شین

    ۰۷ تیر ۹۵ ، ۲۱:۱۹

    راه نداره تا اطلاع ثانوی. شرمنده :))) 


    خیلی خوبه. اتفاقاً یکی از کتابای ایتالو کالوینو رو تو لیستم دارم که بخونم برای یکی از موضوعات همین چالش :D 

  • mahdieh

    ۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۴

    اصلا همین که اسم دستینی و دیدم فهمیدم ازون کتاب خوناشی😊😊اون یکی مجموعه رو هم خوتدی؟؟نبرد با شیاطین

  • سُر. واو. شین

    ۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۱:۵۸

    آره نبرد با شیاطین رو هم یه دو باری خوندم :)) 


    جالبه اتفاقاً دو سه روز پیش داشتم به این فک میکردم چقد دلم واسه دِرویش تنگ شده. خیلی شخصیت جالبی داشت :D

  • هولدن کالفیلد

    ۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۴ وب سایت

    در راستای بند اول عارضم به خدمتتون که ... ولش کن مواضعت رو با خاک یکسان نمیکنم :|

  • سُر. واو. شین

    ۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۱:۵۸

    بگو بابا راحت باش :)) این همه گفتن هولدن هم روش :D 

  • جولـ ـیک

    ۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۴ وب سایت

    بابا اشاره زیبا:))

  • سُر. واو. شین

    ۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۸

    حیرت‌انگیز نبود؟ :))

  • نیما

    ۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۷:۰۴

    آخی . :(
    شما منو یاد یه بلاگری میندازین که خیلی وقت میشناختمش . ^^

  • سُر. واو. شین

    ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۲:۲۴

    باعث افتخاره ^_^ 

  • جولـ ـیک

    ۱۰ تیر ۹۵ ، ۰۰:۲۲ وب سایت

    نابود شدم از حیرت:))

    من در حالت عادیش این همه کتاب رو در یک تابستون می خونم؛ ولکن، الان چند وقته حس و حالم پریده:| نمیدونم چی کار کنم:(

  • سُر. واو. شین

    ۱۰ تیر ۹۵ ، ۰۲:۰۵

    یکم صبر کن حسش بیاد بعد تو همین تابستون همه رو تموم کن :))

  • pou 617

    ۱۶ تیر ۹۵ ، ۰۲:۲۲ وب سایت

    کل پست یه طرف، اون "جدی امتحاناتون تموم شده؟ " یه طرف دیگه.=)

    جدی دهنمونپ سرویس شد.=)پریروز تموم کردم دیگه بالاخره! :دی

  • سُر. واو. شین

    ۱۶ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۲

    به خدای کعبه نابود شدم :))))) پدرم در اومد. تازه دیروز تموم شد امروز اومدم خونه. خیلی سخت گذشت :|

  • mahi siah

    ۱۷ تیر ۹۵ ، ۰۶:۱۶ وب سایت

    اصن اسم دارن شان میاد من به صورت عجیبی روحم غذاب میکشه:/

    خیلی برام سخت بود ته کتابش:))
    زامبی و جدید نوشته دیدی؟
     من تقریبا فقط سه مورد هست که انجام ندادم
    یکی اینکه نمیدونم باید کدوم کتاب ممنوعو بخونم
    بعدشم اینکه از کجا پیدا کنم کتابی که حروفش با اسم فامیلم بخونه:/
    بعد هم اینکه هیشکی ک منو دوس هم داشته باشه و هم بهم کتاب پیشناهاد کنه نیست:/

  • سُر. واو. شین

    ۱۷ تیر ۹۵ ، ۲۳:۵۱

    آره واقعاً پایان حماسی‌ای داشت :)))


    نه نشنیده بودم اسمشو اصلاً. فقط اون حماسه‌ی لارتن کرپسلی رو خریدم هنوز وقت نکردم بخونم. قشنگه؟

    خب اونایی که خوندی رو معرفی کن توی وبلاگت دیگه :D 

    پیدا کردن اون که اسم و فامیلش اولشون مثلت باشه خیلی دردسره میدونم :)) ولی غیر ممکن نیست. اون آخریه رو هم به یکی از دوستات بگو یه کتاب خوب معرفی کنه بهت :))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">