به‌ هر‌ حال

قلمروی شیرازی

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ

هیچوقت نتونستم علیرضا شیرازی رو درک کنم. سال‌هاست که توی ذهنم به عنوان یه انسانی میشناسمش که کار بزرگی انجام داده، ولی اینکه انسان بزرگی هم هست یا نه؟ .. هیچوقت به نتیجه نرسیدم. برای کسایی که احتمالاً نمیدونن بگم که جناب شیرازی موسس و مدیر سرویس بلاگفا هستش که توی دهه‌ی هشتاد و بعد از اتفاقی که برای پرشین‌بلاگ افتاد با ذکاوت و مقدار قابل توجهی شانس، ماست خوبی کیسه کرد و بلاگفا رو به محبوب‌ترین سرویس وبلاگدهی ایران تبدیل کرد. 

کسایی که سابقه‌ی وبلاگ‌نویسی توی بلاگفا رو داشتن یا دارن میدونن منظورم چیه. این سیستم از معدود سیستم‌های مجازی ایرانه که باوجود حجم عظیم مخاطب‌هاش اینرسی بالایی داره و نسبت به هر حرکت رو به جلویی به شدت مقاومت میکنه. تقریباً میشه گفت بزرگترین تغییر بلاگفا از زمان ایجاد شدنش تا الآن تغییر  قالب سایت بود که عید پارسال انجام شد. در جریان این مورد هستم چون هر چند مدت یه بار به اکانتم توی بلاگفا سر میزنم تا ببینم جداً هنوز همونه یا اشتباه میکردم! سیاست‌های آقای شیرازی تو مدیریت بلاگفا به شکل عجیبی محتاط و محافظه‌کارانه‌ست. طوری که آدم احساس میکنه یه انسان که با گوشه‌گیری و انزوای حاد درگیره رو مدیر این سایت کردن. به هیچ عنوان قصد اهانت ندارم! واقعاً یه سری چیزا دست به دست هم میدن تا آدم این نتیجه رو بگیره. از جلوگیری از استفاده از اسم خیلی از سایت‌های بازاریابی آنلاین توی کدهای وبلاگ گرفته تا ممنوع کردن استفاده از خیلی از سایت‌های آپلود عکس؛ اونم به بهانه‌ی استفاده از کدهای مخرب و این چیزا توی اون سایت‌ها که صد البته اگه شما دلیل و مدرکی دیدید، مام دیدیدم! 

آخرین محصول کمپانی محدودیت‌سازیِ آقای شیرازی هم که در جریان هستید؛ به این صورت بود که برای جلوگیری از مهاجرت کاربراش به سیستم‌های بهتر و نباختن قافیه به رقبای قَدَرتر تصمیم گرفت کلاً صورت مسئله رو پاک کنه و نذاره مخاطباش از وجود اون سرویس‌ها با خبر بشن. یعنی از کامنت‌ گذاشتن بلاگ‌های بیان تو بلاگفا جلوگیری کرد و لینک دادن رو ممنوع کرد و ... که خب همه متفق القول هستیم که جای تاسف داره!

البته در کل انتظار خاصی ندارم از بازاری که تقریباً بجز میهن‌بلاگ و همین بیان هیچ پرچمداری نداره و بقیه عملاً دارن علافی میکنن. ولی خب بلاگفایی که رتبه 5 الکسای ایران رو داره میتونه بجای راکدتر کردن محیط خیلی جو رو رقابتی‌تر کنه و باعث بشه همه چیز با سرعت بیشتری رو به جلو بره. شما فقط پست‌های نوروزی که بیان و میهن‌بلاگ منتشر کردن رو با این پست‌ نوروزی بلاگفا مقایسه کنید. طبق روال گذشته فقط یه تبریک خشک و خالی گفتن و واضحه که بازم هیچ برنامه ای برای رشد توی سال جدید ندارن.

خب ممکنه بپرسین تو که تو بیان مینویسی بلاگفا به تو چه ربطی داره؟ سوال خوبیه. همه‌ی اینا از اونجایی بهم فشار آورد که متوجه شدم جناب شیرازی علاوه بر مستبد بودن تو مسئله‌ی حکمرانی به امپراتوری بلاگفا، حتی طاقت شنیدن یه نقد ساده رو هم ندارن و با یه پانیک‌اتک دردناک باهاش برخورد میکنن! نمونه‌ی این حملات عصبی تا الآن دو بار به خودم برخورد کرده که نیرو محرکه‌ی نوشتن این پست هم همونا هستن. اول این که ایشون کلا ثبت نام یوزری با نام Kaayto رو توی بلاگفا مسدود کرده. یعنی اگه بخوام آدرس قدیمی بلاگفای خودم که Kaayto بود رو دوباره ثبت کنم ارور میده که این آدرس رزرو شده است یا فولان. چرا؟ به شکل واضحی بخاطر پیام انتقاد آمیز طولانی‌ای که توی این پست که بالاتر هم لینکش رو گذاشتم نسبت به بلاگفا نوشته بودم. [پیدا کردن پیامم ساده‌ست. طولانی‌ترین کامنتی که برای اون پست نوشته شده مال منه :D]

دومین مورد هم توی توییتر رخ داد. جناب شیرازی اگه اشتباه نکنم دو سه روز پیش توییت کردن که نمیدونم انقد فیلم دیدم دیگه هیچ فیلم خوبی نمونده که ندیده باشم یا یه چیزی با همچین مضمونی. منم بدون منشن کردن نقل کردم که دلیل درجا زدن بلاگفا هم همینه چون هیچوقت همچین جمله‌ای رو از مدیر وردپرس نمیشنوید! که خب منظورم این بود که جای وقت تلف کردن بشین به سایتت برس عزیزم. نتیجه‌ هم این بود که فرداش با همچین صحنه‌ای روبرو شدم. تصویر گویاست!

واقعاً نمیدونم این وضعیت تا کی قراره ادامه داشته باشه. وضعیتی که یکی از بزرگترین قطب‌های اینترنت ایران همچین برخورد و سیاستی داره و کاربراش هم کوچکترین اهمیتی به این قضیه نمیدن. توجه داشته باشین که بلاگفا به عنوان یه سیستم وبلاگ‌نویسی درواقع بستری برای هزاران هزار رسانه‌ست که هر کدوم میتونن یه دنیا رو تکون بدن! بهرحال چیزی که واضحه اینه که این وضع بجز با همت خود کاربرای بلاگفا هیچوقت تغییر نمیکنه. از من و شما هم کاری بجز همین تلاشا برای بیشتر آگاه کردن مردم بر نمیاد. واقعاً امیدوارم یه روز این روال عوض بشه و لااقل یه تصمیم درست و حسابی برای بهبود آینده‌ی بلاگفا گرفته بشه ..

  لیست بلاگ‌های برتر بیان سال 94 منتشر شد. هفت هشت تا از دوستانی که میخوندمشون توش بودن و باعث افتخاره. امسال تو اون لیست تعداد خیلی کمتری وبلاگ زرد و بیخود قرار داشت که نشونه‌ی خوبیه. از قبل حدس میزدم که مهاجرت بلاگفایی‌ها به بیان جو رو خیلی خوب بکنه و خب این قضیه مهر تاییدیه به حدسم :D . تبریک میگم به همه‌شون!

  افرادی هم بودن البته که صددرصد جاشون صدر لیست بود ولی به دلایلی که نمیدونم نیست. مثلا مترسک که امکان نداره درباره‌ش کسی نظر مخالفی با من داشته باشه. به این مدل دوستان هم تبریک میگم و میگم اگه صدر اون لیست نیستین، صدر لیست قلب و مغز ما هستین بزرگوارا. تَکرار میکنم! :D 

  تو بخش اشتراک‌گذاری مطالب وبلاگ که زیر شرح مطلب‌هاست گزینه‌ی تلگرام رو هم اضافه کردم واسه عزیزان علاقمند به شِیرینگ و اینا! :D 

۳ ۰
۱۵ دیدگاه
| اشتراک‌گذاری‌: به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم به اشتراک بگذاریم

این مطلب با برچسب‌های, بلاگفا, بیان, توییتر, علیرضا شیرازی, میهن بلاگ, وبلاگ, وبلاگنویسی در تاریخ چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ، توسط سُر. واو. شین منتشر شده است.
  • فا نو

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۰۴:۱۷ وب سایت

    پست عالی ای نوشتی! من هم همین مشکل رو در ثبت وبلاگ قبلیم در بلاگفا دارم و مشکل اینه که من حتی هیچ کامنت یا ایمیلی نفرستادم و نمیدونم چرا اجازه ثبت وبلاگ قبلیم رو نمیده!یه درصد فکر کن اگه مدیرای فیس بوک توئیتر یا اینستا و تلگرام میخواستند شیوه اونو در پیش بگیرن با چه دنیای کسالت آوری روبرو بودیم! معلومه که باید رقابت کرد، اجرا کرد، شکست خورد و طرح های جدید رو به معرض آزمایش گذاشت!

  • سُر. واو. شین

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۰۴:۲۸

    دقیقاً ! 

    لازمه‌ی جلو رفتن و بهتر شدن یه سیستم اینه که باهاش درگیر بشی و باختت رو قمار کنی. نه اینکه یه گوشه وایسی و کاملاً منفعل باشی.
    خیلی اذیت کننده‌ست این قضیه‌ی بلاگفا با اینکه راهم کاملاً ازش جداس ..

    + اگه درست یادم باشه وبلاگ شما هم لیست بیان رو قشنگ‌تر کرده! تبریک میگم (:

  • فاطمه .ح

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۵۷ وب سایت

    وسط مطلبت با اون لینکی که گذاشتی کلی از کامنت های اون پست رو خوندم. یعنی فکر کنم نیم ساعتی داشتم اونجا رو میخوندم فقط :))

  • سُر. واو. شین

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۲۳

    :)) کامنتای اون پست خیلی جالبن کلاً. پارسال خودم خیلی توش بالا پایین میشدم :D 


    + به شمام تبریک میگم فاطمه جان. سزاوار بهتر از اینا هم هستی با وبلاگ خوبت (:

  • مترسک ‌‌

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۳ وب سایت

    و این جناب شیرازی تمام این کارا رو به اسم «امنیت» انجام داد اما وقتی که سرور سایتش خراب شد یه دونه بک‌آپ از وبلاگا نداشت! به قول معروف می‌نویسد «امنیت» ولی شما بخوانید «محدودیت» و دست آخر هم وبلاگت هوتوتو می‌سابه به الک! این پستم رو همون روزا براش نوشتم: http://1matarsak.com/post/45

    درباره وبلاگ‌های برتر هم نظر لطفته رفیق جان، برای من همین اظهار محبت‌های شما دوستای عزیزم (که از دیروز به اشکال مختلفی به من روا داشتید) یک دنیاست و بسیار خوشحالم که تونستم رضایت [نسبی] شما بهترینا رو جلب کنم و برای من هیچی بالاتر از این نیست؛ ممنونم از مهربونیت...

  • سُر. واو. شین

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۲۶

    دقیقاً همینه. بحثی هم که هست اینه که خب هرطوری نگاه کنی خود آقای شیرازی هم با بازتر گذاشتن دست بلاگرها و بیشتر کردن امکانات سود بیشتری میتونه بکنه. خودشو میتونه بالاتر بکشه. این صوفی منشی که به خرج میده خیلی عجیبه :| 


    هرچی هست نتیجه‌ی زحمات خودته که به دل همه نشسته مترسک جان. مرسی که مینویسی (:

  • خانم والیوم

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۴۸ وب سایت

    بله دقیقااااا.... ایشون تنها کسی هستند ک توی حوزه ی فناوری اطلاعات میبینم اینقدر صلب هستند..


    یه سری چیزای دیگه هم میخام بگم بعد میام میگم الان دیرم شده:///

  • سُر. واو. شین

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۱۱

    خدا خودش هدایتش کنه :D 


    سراپا گوشم ..

  • هادی ص.

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۰۹ وب سایت

    می‌دونی، یه قضیهٔ دیگه‌ای هم هست... وبلاگ دیگه یه جورایی عمرش داره تموم می‌شه :-؟ قبولش سخت ه، و الترنتیوهاش نمی‌تونن «دقیقاً» همون ویژگی‌های وبلاگ رو داشته باشن -و همین باعث شده خودم خیلی خیلی ناراحت بشم وقتی ملت وبلاگ‌هاشون رو می‌بندن می‌رن تلگرام چنل می‌زنن، و خودم این کار رو نکردم- ولی داره اتفاق می‌افته.
    هر چند من م دل پری دارم از بلاگفا و اگه شروع کنم به حرف‌زدن حالاحالاها تموم نمی‌شه صحبتام، ولی به‌نظرم سر جسد یه مرده جنگیدن ه دیگه این قضیه. :-"

  • سُر. واو. شین

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۲۶

    من به هیچ عنوان قبول ندارم اینو. جای وبلاگ هیچوقت تو اینترنت پر نمیشه. چون هیچ جایگزینی نمیتونه دقیقاً جاشو پر کنه. میشه گفت مثلا فروم‌های اینترنتی داره عمرشون تموم میشه ولی وبلاگ نه. این سرویس‌های واتس‌اپ و تلگرام و ... دائماً‌ میان و میرن ولی وبلاگ بوده و هست و خواهد بود. بالا پایین داره ولی اصلاً عقیده ندارم که یه روز تموم میشه. 

    برای همین هم عقیده دارم میشه سرش جنگید :-" 

  • هولدن کالفیلد

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۳۰ وب سایت

    کاربرهای پرشین بلاگ، ابتدای سال 94 برای یک بیستم این مشکلات، پرشین بلاگ رو ترک کردن! یکیشون خودم!
    در دگم و دیکتاتور بودن علی شیرازی هیچ شکی نیست، این وسط کاربرهای بلاگفا خودشون مقصرن، شما یک ماه و نیم هر سرویسی رو در دنیا غیر فعال کنی، 45 روز بعدش تمومه عمر شرکت! اما توی ایران چه اتفاقی افتاد؟
    درصد بزرگی برگشتن به  همون جا، منم علی شیرازی بودم خودم رو تکون نمیدادم! تو میدادی؟
    توی دو سال و نیمی که من توی پرشین بلاگ بودم، ما یک چهارم مشکلات بلاگفا توی همون مدت رو هم نداشتیم!
    خلاصه کاربرها هم قد خودشون توی سندروم شیرازی!!! موثر بودن!

  • سُر. واو. شین

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۰۷

    در جریان این ترک پرشین بلاگ نبودم. ولی واقعاً‌ خیلی عجیب بود این که بلاگفا هنوز سرپاست تو ایران بعد از اون حادثه. هیچکس حتی احتمال نمیداد نزدیک بشه به جایگاه قبل. واسه همین میگم هر تغییری بخواد صورت بگیره باید از خود کاربراش باشه. 

    ولی آره خب با این اوصاف شیرازی هم حق داره همینطور باشه و فرقی نکنه ..

  • ف. ش.

    ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۵۸ وب سایت

    یه جورایی‌ جالبه! همه تو عذابن، ولی تعریفشم می کنن! منو یاد کشور خودمون میندازه!

  • سُر. واو. شین

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۰۹

    بنظرم بیشتر ادا و اصوله. که خاطرات گذشته رو نمیتونیم فراموش کنیم و بلاگفا خونه‌ی ماست و این مدل حرفا. ولی خب اگه واقعاً بخوای وضع تغییر کنه این چیزا کشکه!

  • لـونا ..

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۰۳:۲۹ وب سایت

    عزیززم :))))


    انقدر گوگولی که میاد بدون منشن توئیتتُ میخونه و بلاکم میکنه و لابد پشت بندش رو کاغذ یه کایتو درشت مینویسه میبره میزنه رو دایره هدف دارت و هی با دارت ها نشونت میگیره و یا مثلا میده اسمتُ بنویسن رو کیک و بعد با کارد میوفته به جونه کیک و حتما هزارتا کارد میزنه رو ر سروش :)) 

  • سُر. واو. شین

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۰۴:۱۷

    از اون عزیزمای فریالی بود؟ :))))


    والا از این بعید نیست :|

  • م

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۴۲

    تمام حرفات رو قبول دارم به علاوه یه مورد دیگه که راجب خود بیانه( خودم تو پرشین و بلاگفا وب داشتم الان تو بیانم) بیان هم همچین پخی نیست و ثابت کرده تو سانسور دست کمی از بلاگفا نداره. همین خرمالوی سیاه که لینک خودت هم هست رو با گزارش دو تا پسر بجه ننر پشت کوهی که  هنوز نمیدونن اگه متنی به زندگی غارنشینیشون فشار میاره خب نخونن؛   مسدود کرد. 

    یادمه یه پست گذاشته بود که ما به خاطر حقوق کاربرامون جلوی پلیس فتا هم دراومدیم چقد من به اون نمایش مضحک خندیدم . مثلا حذف وب آلما اگه درخواست فیلترینگ بود باید وب بلاگفاش رو هم میبستن دیگه!


  • سُر. واو. شین

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۲۱

    من وکیل مدافع بیان نیستم ولی از نظر حمایت بیان از کاربراش صددرصد مطمئنم و دفاع میکنم ازش. من که شخصاً با اینکه غارنشین هم نیستم ولی با خانوم توکل مشکل دارم چون فوق العاده مرزهای منطقی بودن رو واسه خودش جابجا کرده. نکته‌ی جالبی که بین خواننده‌هاش هست هم اینه که یا مثل شما خیلی ازش حمایت میکنن یا مثل من و خیلی از دوستام کاملاً بهش نگاه منفی دارن. در جریان حذف وبلاگ ایشون هم نیستم ولی میدونم اگه حذف شده قطعاً دلیلی داشته چون طبیعتاً یه شرکت مث بیان برای لج بودن با یه وبلاگ نویس یا با شکایت بی اساس دوتا به قول شما بچه ننه نمیاد حذفش کنه و اعتبار خودش رو خدشه دار کنه. (درواقع مثل کاری که بلاگفا میکنه.)


    حذف یه وبلاگ هم که فقط به درخواست کمیته‌ی فیلترینگ یا فتا و اینا نیست که. هر وبلاگی که فعالیتش با قوانین این سایت همخونی نداشته باشه رو مدیرا میتونن حذف کنن چون درواقع اونا میزبانن. و اتفاقاً بنظرم برای این که حمایت منم کورکورانه نباشه برین یه پیام به مدیریت بیان بدین و بپرسین دلیل حذف خانوم توکل چی بوده. چون اگه حق با شما باشه خب منم باید تجدید نظر کنم :D 

  • م

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۶

    نه منظورم این نبود که دفاع الکی میکنی اتفاقا همه حرفای این پستت رو قبول دارم . بلاگفا نسل بلاگرا رو کند.


    نه بابا نمیرم به بیان کامنت بدم   درست از چند روز قبلش دو سه تا از بلاگرها( که میتونم لینکشون رو هم بدم ولی نمیگم:)  ) گفتن گزارش تخلف دادن!!

    آخه ناهماهنگی با کدوم قوانین؟ مطلب مستهجن میذاشت؟ به مقدسات توهین کرده بود؟ هیچ کدومش نبود آلما کلا دو ماه هم تو بیان نبود که حذفش کردن. اگه قانونی تو بیان باشه که بر اساس اون بشه وبی رو بست که اون قانون در بلاگفای سانسورچی وجود نداشته باشه( الان آلما تو بلاگفاست دیگه) بیان باید دو دستی بکوبه تو سر خودش:-) 
    بیان به شدت محافظه کار و مذهبیه. حاضرم شرط ببندم اون حجم از وبلاگ های سیاسی که بین سالهای ۸۶ تا ۹۰ فعالیت وحشتناک بالایی داشتن بنا بود تو بیان میبودن خود بیان حتی ۱۰ درصدشون رو هم تحمل نمیکرد .

    "کته‌ی جالبی که بین خواننده‌هاش هست هم اینه که یا مثل شما خیلی ازش حمایت میکنن یا مثل من و خیلی از دوستام کاملاً بهش نگاه منفی دارن."
    این جمله اصلا راجب من صدق نمیکنه چون چند تا از پستهاش شدیدا رو مخ خودم بود مثل پستی که راجب شهر نو نوشته بود  :)) ولی نرفتم گزارش بدم!!! اگه گفتم غار نشین به خاطر جمله زشت "ترشیده عقده ای" بود که دیدم راجبش استفاده کردن .همین الان ده ها وب هست که مطالب مزخرفی مثل چند همسری رو تبلیغ میکنن یا طرف اصلا مشاور نیست وب مشاوره زده !!! بنا باشه هر کی مرز منطق رو زیر پا گذاشت در وبش تخته بشه این وبا در اولویتن.
    بازم میگم بیان به شدت محافظه کاره به هیچ عنوان دنبال جنجال نیست حتی به قیمت خفه کردن بلاگرا! 
    البته تو امکانات و بروز شدن فعلا از همه بهتره.

    +راجب آلما میتونم دلیل نظر منفی تون رو با اونچه که حس کردم بگم ولی فک کنم الان جاش نیست هر وقت یه پست مرتبط گذاشتی نظرمو میگم 

  • سُر. واو. شین

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۵

    اتفاقاً به نظر من شرکتی که واحد حقوقی داره اصولاً ترسی از ایجاد وبلاگ‌های سیاسی و فلان نداره. برعکس اون بلاگفا میتونه داشته باشه بخاطر اون اتفاقی که اوایل ایجادش افتاد و علیه آقای شیرازی پرونده تشکیل شد بخاطر یکی از وبلاگ‌های بلاگفا. و اتفاقاً تا چند مدت قبل از داون شدن سرورهای بلاگفا و اومدن کاربراش به بیان یکی از انتقاداتی که به بیان داشتم این بود که چرا این همه وبلاگ سیاسی و مذهبی توش هست ولی بلاگرهایی که مث خودم درباره دغدغه‌ها و افکار خودشون مینویسن انقد کمن! یعنی همون موقعا هم بوده مباحث سیاسی اینجا. 

    ولی درباره‌ی محافظه کار بودن یا نبودن بیان نمیتونم واقعاً‌ نظر قطعی بدم چون بجز همین قضیه‌ی خانوم توکل هیچ نمونه‌ی دگ‌ای نشنیدم و شما هم فقط با همین یه نمونه دارین این ویژگی‌ها رو نسبت میدین به بیان که من همین رو هم شدیداً اعتقاد دارم اگه ازشون پرسیده بشه پاسخ درست و حسابی میدن. 

    + عقایدشون رو قبول ندارم تا حد خیلی زیادی. شاید فرد مناسبی نباشم که بخوام ضدش مطلبی بگم ولی یکی از پست‌های قبلیم که درباره‌ی فمینیسم نوشته بودم تا حد زیادی تحت تاثیر دو سه تا از مطالب وبلاگ ایشون و دو سه تا وبلاگ دگ بود. 

  • فاطیما کیان

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۲۷ وب سایت

    وقتی اومدم بیان و امکاناتش رو دیدم به خیلی از دوستای وبلاگ نویسم توی بلاگفا بعد شروع دوباره ام گفتم که بیان و نیومدن ! خب این نشونه ی اینه که مردم یه سری شون همچنان توی یک سیکل تکراری بودن رو دوست دارن و از تغییرات فرارین , شیرازی هم نمونه ی همین حرف منه که واقعا نمیدونم چطوری خودش این ثبات رو داره تحمل میکنه ! آدم عجیبی باید باشه و درکش نمیکنم

  • سُر. واو. شین

    ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۴۰

    این نمونه‌ی رفتارو هم خیلی کم دیدم من واقعاً. یعنی همین مردمی که یه مدت تراوین بازی میکردن و یه مدت بعد به سادگی فراموشش کردن و رفتن سراغ مافیو؛ همین مردمی که یه روز طرفدار اساسی واتس‌اپن، فرداش وایبر و پس فرداش تلگرام بودن؛ همینا میان همچین ثباتی نسبت به بلاگفا نشون میدن و اصلاً نمیخوان به سمت بهتر شدن محیطشون پیش برن. 

    تنها حدسی که درباره‌ی آقای شیرازی میتونم بزنم اینه که بلاگفا واقعاً براش اهمیتی نداره. یعنی یه مدت مثل یه استارتاپ جالب بهش نگاه میکرده و بعدش دگ شده یه پروژه‌ی بی‌ارزش سوخته. این رفتار هم فقط از یه نرد واقعی بر میاد که باقی رفتارای ایشون به نردها نمیخوره. خدا عالمه دیگه :))

    + وبلاگ برتر شدنتون هم مبارک باشه :)

  • آیدین

    ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۰۷

    یعنی انقدر تخصصی و شدید کوبیدی این بنده خدا رو که الان من میترسم نظر بد بذارم دو روز دیگه پست بذاری کامنت گذار بی شخصیت :| توش هم ارجاع بدی به اون پست دکتر ها و قهوه ای کنی :| حالا جوش نزن تو عزیزم :| 

  • سُر. واو. شین

    ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۷

    من که عادت دارم تو با نظرات گند بزنی به تمام تفکرات و عقاید من. راحت باش عشقم :)))

  • sina S.M

    ۲۰ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۲۰ وب سایت


    چطور این پست رو ندیده بودم ؟!

    الحق که راست میگی ... علیرضا شیرازی ... از اسمش هم پیداست که کلن شیرازی تشریف دارن .

    اما جدا از شوخی به نظرم بلاگفا میخواد دیسیپلینشو حفظ کنه ...
    کجامون مافیا نداریم که بخوایم تو بحث وبلاگ ها نداشته باشیم ؟!

    به نوعی بلاگفا خودش رو تنها بنیان گذار این عرصه میدونه و برای همین هر شرکت دیگه ای رو یه مشت مقلد یه لا قبا میدونه ...
    میخواد سبک خودش رو داشته باشه ... اگر اون هم بیاد مثل میهن بلاگ و لوکس بلاگ و چرت بلاگ و جومبول بلاگ ، کلاه بوقی بذاره سرش و برای مردم برقصه ، اونوقت آشفته بازاری میشه این وسط ...

    توی میهن بلاگ تاحالا وب داشتی ؟! خدایی به درد دختر لوسای 14 ساله ای میخوره که قبل از هر پست باید 100 تا آپشن رو صورتی کنن و تحویل وبلاگ بدن ...

    خوبی بلاگفا اینه که سبک عام پسند و ساده ی خاص خودشو داره . من وب نویسی رو با بلاگفا شروع کردم (کما اینکه هرکی داره این نوشته رو میخونه هم با بلاگفا شروع کرده ) و یادمه نمیدونستم یو آر ال چی هست و چه طور میشه عکس گذاشت ... محیط ساده و قرن هجدهمی بلاگفا میتونه هر آدمی رو به وبلاگ نویسی بکشونه . این رو یادت نره که عموم مردم هستند که تعیین میکنند کی قوی تره ... نه حرفه ای ها ..

    به همین دلایل ساده ی جذب مشتری عام پسند و ساده پسند بلاگفا نمیخواد مشتری ها به سامانه های پیچیده ای مثل بلاگ متصل بشن ... و این مسلمن نظر شخص شیرازی نیست .. بلکه حتمن هیئت مدیره این تصمیم رو گرفته کسانی که شاید بینشون دکتری روانشناسی هم باشه !!(گفتم شاید ! ولی حتمن هست !)
    کسانی که ترجیح میدن عموم مردم به وب نویسی روی بیارن نه عده ی محدود حرفه ای !

    قالب های بلاگفا جذبه خاص خودش رو داره ... اینجا من جرات نمیکنم دست به قالب بزنم چون زمین تا آسمون فرق میکنه ...

    بهرحال خواستم بگم شیرازی شاید فقط یک اسم باشه ... دست های پشت پرده بلاگفا خوب میدونن چی کار درسته و چی کار غلط .

    (حس میکنم شبیه وزیر تبلیغات هیتلر شدم ! دکتر گوبلز !)


  • سُر. واو. شین

    ۲۰ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۰۲

    تقریباً موافقم باهات ولی تو دو زمینه نه! 


    اول این که میهن‌بلاگ بنظرم تو این هیاهو که هرکی بیکار میشه یه سیستم وبلاگدهی راه میندازه داره واقعاً تر و تمیز و خوب پیش میره. دقت کن که تیم بزرگی پشت میهن‌بلاگ هست که دوتا از قطب‌های اینترنت ایران رو جدا از اون مدیریت میکنن. کلوب و آپارات. جدا از اسمش که به نظرم خیلی طولانی و بیخوده و میتونه جایگزین خیلی بهتری داشته باشه باقی کاراش خوبن. از مسابقات وبلاگی که راه میندازه تا همین نرم‌افزار موبایل میهن‌بلاگ که اخیراً منتشر کردن. مشخصه که برنامه‌ریزی شده عمل میکنن.

    دوم هم اینکه برخلاف میهن‌بلاگ خیلی بعید میدونم بجز خود شیرازی کس دیگه‌ای تو مدیریت بلاگفا سهمی داشته باشه. حتی اگه کسی وجود داشته باشه هم سهمی نداره! یعنی چیزی به اسم اتاق فکر و فولان وجود نداره. یا بعید میدونم وجود داشته باشه. شواهد اینطوری میگن! 

    ولی از نظر این که بلاگفا میخواد اصالتش رو حفظ کنه موافقم برات. ممکنه اینطور باشه. ولی بازم برای حفظ اصالت راهای خیلی بیشتر و بهتری هست مطمئناً. 

  • sina S.M

    ۲۴ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۰۰ وب سایت

    ببین .. مثلن اگر الان (کتاب مناسب بخوانیم ) توی وبلاگفا بود ، بعد از این همه مدت که از عمرش میگذره ، لاقل 10 تا خواننده ثابت میداشت که همشونم عقایدی مثل خودم داشتن .. توی بلاگ برای جذب خواننده همه باید تایید آیدین و امثالهم رو بدست بیارن ... چون به طرز خفت باری جامعه ی بلاگ ، کوچیکه ... میخوای باورت بشه یا نه ... تو خواننده های ثابتی داری که خودشون خواننده وبلاگ افرادی هستند که من رودر رو باهاشون برخورد داشتم و خداروشکر دیگه ندارم ... همین باعث خود سانسوری شدید وبلاگ من میشه ... اگر توی بلاگفا بود میتونستم بدون دغدغه حرف بزنم بی اینکه 1 درصد نگران باشم که شناسایی بشم ... کما اینکه خواننده های بیشتری هم داشتم و از این مافیا بازار آیدین هم خبری نبود ... همون اوایل تاسیس وبلاگم به خاطر درگیری مسخره ای که با آیدین پیدا کردم تمام خواننده های بزدلم رو از دست دادم ( یعنی همه شون بزدل بودن :دی ) بعد شروع کردن با من مذاکره و مواخذه ام به خاطر رفتار غیر انسانی ام . مثل اینکه توی دولت داعش بیوفتی  و هی مواخذه بشی به خاطر کارای کفر آمیزت ... وضع الان هم خیلی مسخرست ... همشم به خاطر اینه که بلاگی ها جامعه ی محدودی با مشخصات تعریف شده ای هستند . مثل جامعه : مهندس ها ...

    ولی بلاگفا همه جور آدمی داره ... از ایرانی ساکن آمریکا بگیر تا روستایی ای که با دو ساعت برقی که در یک ماه داره ، میاد به اینترنت ...

    باعث تاسفه که این کشور باید اینقدر دچار جنگ داخلی در بحث وبلاگ باشه ...

  • سُر. واو. شین

    ۲۴ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۱۰

    ببین یه نتیجه‌ای که من گرفتم توی دوران وبلاگ‌نویسیم اینه که هروقت حتی یه لحظه به این فکر کنی که ممکنه کسی از نوشته‌هات ناراحت بشه یا بشناسنت یا بخاطر هر چیز دیگه ای حرف‌هایی که دلت میخواد بزنی رو سانسور کنی درواقع پا گذاشتی تو یه راهی که تهش باید وبلاگه رو حذف کنی! یعنی نباید اصلاً حساس بود رو این چیزا. چون به نظر من وقتی یه نفر وبلاگت رو میخونه یعنی عقایدت رو دوست داره. وتو نباید از ترس اینکه دیگه دوست نداشته باشه عقایدت رو سانسور کنی. چون همینجوری که هست دوستشون داره بدون تغییر و دست نخورده.


    این آیدین که میگی همین آیدین منظورته که اینجام هست؟ این اگه منو تایید میکرد که وضعم این نبود :)) یکی از معضلات زندگی من شده چون رفیقمم هست هیچ کاریش نمیتونم بکنم. بخورم پامه نخورم هم پامه :)) 

    از این قضیه‌ی درگیری و اینا رو اصلاً در جریان نیستم اگه فرصت داشتی تعریف کن ببینم چیه قضیه :-؟ 

    ولی کلاً از این نظر قبول دارم حرفتو منتها چیزی که هست اینه که بعد از اون قضیه‌ی سرورای بلاگفا جو همین بیان هم خیلی بهتر شده. نویسنده‌های خیلی خوبی اومدن. ولی مشکلی که هست اینه که بلاگفا تو وب ایران ریشه زده و سخته اون فضا رو بدست آوردن. اونم چون بیان جدیدتره اینجوریه ولی بالاخره یکم زمان بگذره بهتر از اون جو همینجا شکل میگیره. ولی خب عوضش خیلی از وبلاگای زرد و مسخره‌ی بلاگفا هم اینجا نمیتونن باشن که ویژگی خوبشه. در کل بنظرم بیان برای نوشتن بهترین بستره تو ایران. برای خوندن هم هست. ولی آوردن خواننده‌ها به اینجا کار وبلاگ‌نویساست نه خود بیان. 

  • آقای سر به هوا ...

    ۰۱ دی ۹۵ ، ۱۲:۱۲ وب سایت

    چقدر این پستت خوب بود من الان دیدمش !
    چقدر دلم میخواست منم بنویسم ولی هربار منصزف میشدم و میگفتم در افتادن با بلاگفا که کی هوادار متعصب داره عاقبت خوشی نداره .
    من همیشه حرکات علیرضا شیرازی رو یه جور توهین میدونستم و میدونم . بلاگفارو ساخت ، امکانات مختصری بهش داد و رهاش کرد به حال خودش و این داستان 10 ساله ادامه داره .
    حتی بلاگ شخصیشونم ببینی چند ماهی یه بار برای خالی نبودن عریضه به روز میکنه ...

  • سُر. واو. شین

    ۰۴ دی ۹۵ ، ۱۸:۵۳

    به نظرم اینکه بنویسیم و اطلاع‌رسانی کنیم میتونه مفید واقع بشه تو دراز مدت. بالاخره کم کم میتونه اثرشو بذاره. خود شیرازی هم ممکنه این حرکتا رو ببینه یه واکنش مناسبی نشون بده بعد از یه مدت. یا کمترین اثرش اینه که یه تعداد بیشتری از خود نویسنده‌های بلاگفا از واقعیت قضیه با خبر میشن و میکشن بیرون ازش. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">